Hírek

Képes beszámoló kirándulós táborunkról

2023.08.29

A tábort 8 - 14 év közötti gyerekek, kamaszok számára hirdettük meg. A legkisebb „gyerekünk” 8 éves volt, a legidősebb 13.

1. július 31.- augusztus 4. között, hétfőtől péntekig 8.00 – 16.00 óra között voltunk együtt.

Hétfő reggel ismerkedős, névtanulós játékokkal indítottuk a tábort. A gyerekek – a testvéreken kívül – nem ismerték egymást. A kezdeti izgalmat, szorongást jól oldották a játékok; hamar párokba, hármasokba rendeződtek a gyerekek.

Az első napon Pilisborosjenőre utaztunk ki távolsági busszal. Kánikula volt; így a Nagy-Kevély megmászása erőpróba volt a gyerekeknek. Fáradságuk ellenére fenn a gerincen néhány perces pihenő után kidobós játékba kezdtek. Hárman nyomkeresőset játszottak. Kicsit késve sikerült leérnünk a pilisborosjenői Pilis Csillaga étterembe; ahol kedvesen házi málnaszörppel fogadtak minket. A szülőknek a közös messenger csoporba megírtuk, hogy fél órával később; fél 5-re érünk vissza.

A második napon kivonatoztunk Solymárra. Felmásztunk a solymári várhoz; majd erdei úton egy rövid másfél kilométeres séta után elértünk a Rózsika – forráshoz. Egész nap ott voltunk; leterítettük a piknik takaróinkat, számháborúztunk, elmentünk a vízesésig. 4 hatalmas pizzát rendeltünk a gyerekek nagy örömére; amit szintén ott fogyasztottunk el. Majd haza felé is vonattal jöttünk; megint jeleztük a szülőknek, hogy fél 5-re érünk vissza.

A harmadik nap a Hűvösvölgyben felszálltunk a gyermekvasútra. A Virágos-völgynél a nagy játszótéren tízóraiztunk, játszottunk; majd elsétáltunk a libegőhöz. Minden gyerek felszállt a libegőre, amivel fel és le utaztunk egy kört. A végére megéheztek a gyerekek; így a Normafánál egy büfében ebédeltünk. Ezt egy nagy számháború követte. Mivel gyorsan telt az idő, el kellett indulnunk haza felé. A gyermekvasút végállomásától a fogaskerekűvel jöttünk le a Városmajorhoz. Ez is nagy élmény volt a gyerekeknek. A szülőknek már reggel mondtuk, hogy fél 5-re jöjjenek; tanultunk az előző napok tapasztalataiból.

A negyedik napon óriási (nagyon meredek – de csak másfél kilométeres) hegymenetben felmásztunk a Hármashatárhegyre. Fenn maradtunk egész nap a remek új játszóterükön. Itt is számháborúztunk. A gyerekek már annyira összerázódtak, hogy együtt maradt a kis csapat; együtt találtak ki szerepjátékot, amelyet közösen játszottak. Fenn ebédeltünk a Hangár étteremben; ahol a gyerekeknek nagyon olcsó áron gyümölcslevet is adtak. Fáradtan értünk vissza; a gyerekekben a lelket a búcsú fagyizás ígérete (is) tartotta.

A hét megkoronázása a Budakeszi Vadas- és Kalandpark meglátogatása volt. A gyerekeknek nagyon tetszettek az állatok; örömmel simogatták őket; szerencsénkre egy kisállat-bemutatón is részt vehettünk. A Vadaspark kávézójában külön teremben szolgálták fel az ebédet; majd a kalandparkban másztak egy nagyot a gyerekek. Már elfáradtunk az utolsó nap végére. A buszmegállóig vezető két kilométeres erdei út már kihívás volt kis csapatuknak. A záró alkalommal már a Váradi utcában fagyit is kaptak, és kérhettek szórást és édes tölcsért is; amelyekért nagyon hálásak voltak.A szülőktől sok pozitív visszajelzés érkezett. Többen jelezték, hogy jövőre is szeretnének majd velünk jönni táborozni.

Köszöntő

Szeretettel köszöntjük az Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ honlapján!

Intézményünk 1992. óta segíti a kerületben élőket. Célunk, hogy Óbuda-Békásmegyer minden lakosa hozzájusson ahhoz a segítséghez, támogatáshoz, amelyre arra rászorulóként szüksége van.

A honlapon tallózva megismerkedhet az ÓCSTGYVK által nyújtott szolgáltatásokkal, a szolgáltatások tartalmával.

Intézményünk minden III. kerületben élő előtt – a gyermekektől az idősekig – nyitva áll. Tapasztalt, szakképzett munkatársaink arra törekszenek, hogy a polgárok mind teljesebb és kiegyensúlyozottabb életet vallhassanak magukénak. Igyekeznek segíteni a család működési zavarainak megoldásában, a támogatásokhoz való hozzájutásban, a gyermekek szabadidejének hasznos eltöltésében.

Valamennyi telephelyünk tömegközlekedéssel akadálymentesen megközelíthető, a BKK alacsonypadlós, akadálymentes autóbuszaival, illetve az 1-es villamos, alacsonypadlós combino szerelvényeivel.

Keresse felkészült munkatársainkat, hogy Önnek is segíthessünk!

| 1035 Budapest, Váradi u. 9-11.