Gyógyszert, élelmiszert szállítanak házhoz a jogosultaknak
Az Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ nyitva tartása az egészségügyi vészhelyzet idején is változatlan. A segítők továbbra is a segítenek a rászorulókon ügyeleti rendszer vagy telefonos segítségnyújtás keretében – Szalai-Komka Norbert intézményvezető az alábbi tájékoztatást adta az Óbuda Újságnak.
Az intézmény az egészségügyi vészhelyzet kihirdetése óta is változatlan nyitva tartással működik. Továbbra is tartja a kapcsolatot a gondozott családokkal. Fogadja a jelzőrendszer és a hatóságok felkéréseit. Közreműködik az önkormányzat közterület-felügyelete által koordinált szolgáltatásában, amelynek keretében a kerületi, az otthon tartózkodást vállaló, 70 évesnél idősebb polgárok, illetve a gyermeküket egyedül nevelő szülők részére gyógyszert és élelmiszer szállítanak házhoz. Rászorulók részére továbbra is rendszeres és egyszeri adományt osztanak. Ezek azonban jelenleg nem csoportosan, hanem egyénileg történnek, különösen ügyelve a segítők védőfelszerelésére (szájmaszk, kézfertőtlenítő) és az ügyfelek megfelelő egészségügyi védelmére.
Az intézmény munkájában leginkább a kapcsolattartás formája változott meg az elmúlt két hétben. Március közepén még személyes tanácsadás keretében jogsegélyt, munkavállalási tanácsadást, kapcsolattartási konzultációt, segítő beszélgetést nyújtottak, de az Emberi Erőforrások Minisztériuma útmutatója alapján áttértek az alapvetően telefonos, online és elektronikus kapcsolattartási formákra. Természetesen indokolt helyzetben az ügyeletes segítők személyesen is állnak az igénybe vevők rendelkezésére.
Az intézmény telephelyei:
1035 Budapest, Váradi utca 9-11.
1039 Budapest, Kelta utca 5.
Az intézmény nyitva tartása: hétfőn 13-18 óra között, kedden, szerdán,
csütörtökön 9-18 óra között, pénteken 9-12 óra között.
Az intézmény elérhetőségei: mail: cstan.info@kszki.obuda.hu,
web: www. ocstgyvk.hu, telefon: 06-1-250-1964, 06-1-250-3766.
A tájékoztató az Óbuda Újság 2020. 7. lapszámában jelent meg >>